- Petua/Tips

7 Khasiat Air Halba & Kurma Merah Untuk Wanita. Dapat Licinkan Kulit dan Bantu Suburkan Rahim.

Halba biasanya digunakan dalam masajan. Tetapi khasiatnya cukup meluas termasuklah untuk tujuan kesihatan dan kecantikan.

Apabila digabungkan dengan kurma merah dapat membantu mencantikan kulit. Untuk yang berjimat tak nak keluarkan kos banyak  boleh cuba petua mudah ini.

Selain itu banyak lagi khasiat Halba dan kurma merah untuk wanita. Petua ini dikongsikan oleh adiba razali. Jom cuba!

AIR HALBA DAN KURMA MERAH
💖 Cantikkan kulit dengan kos sangat murah

Bahan-bahan:
Halba – 2 sudu besar
Kurma merah (kurma cina) – 7 biji
Gula perang (tak letak pun takpe) – secukup rasa
Air untuk merebus – 2 liter

Cara-cara membuatnya:
1. Bersihkan halba dan kurma merah.
2. Rebus halba dan kurma merah dalam 2 liter air sehingga biji halba kembang.
Lagi kembang lagi bagus.
3. Tutup api dan biarkan sekejap. Dah boleh minum.

* Masa rebus tu kalau korang nak masukkan terus gula perang pun boleh.

Diba masa nak minum baru buh gula perang tuh.

Banyak sangat khasiat air rebusan halba dan kurma merah ni. Diba sendiri dah amalkan sebulan dan nampak kulit makin licin gitu. 

7 KHASIAT AIR HALBA DAN KURMA MERAH UNTUK WANITA:

1. Mencuci darah kotor seterusnya mencantikkan kulit dari dalam.

2. Mengatasi masalah senggugut atau ketegangan ketika haid.

3. Menguatkan fungsi rahim. Merangsang dan menyuburkan rahim, sangat bagus untuk yang nak ikhtiar hamil.

4. Mengetatkan dan meremajakan rahim.

5. Mengaktifkan kelenjar susu dan memperbanyakkan susu badan.

6. Meningkatkan saiz payudara secara semulajadi.

7. Meningkatkan keanjalan kulit (awet muda) secara semulajadi.

Banyak kan manfaat yang korang boleh dapat? 😍

Nak buat pun sangat lah senang. So tunggu apa lagi, selamat mencuba.

❌ Ibu mengandung tak digalakkan minum air ni.

#DibaKongsiPetua

Kredit : adiba razali via mahn

About videoviralzulkalnain2019

Read All Posts By videoviralzulkalnain2019