- Petua/Tips

Dah Kurus Tapi Mahu Turunkan 10 KG Lagi, Zulin Aziz Kongsi Menu Diet Telur Yang Dipraktikkan Setiap Hari

Semua orang ingin nak langsingkan badan. Dengan kata lain, nak kurus! Apatah lagi jika bergelar selebriti, kan?

Pelakon, Zulin Aziz walau pun sudah makin kurus tapi dia sebenarnya masih dalam misi untuk mencapai berat badan idaman.

Bagi menjadikan ia realiti, Zulin mengamalkan diet telur yang kita tahu agak ketat. Tak lokek berkongsi tip, dalam instagramnya Zulin menyenaraikan menu yang akan diambil mengikut hari bagi sarapan, makan tengah hari dan makan malam.

Kalau tengok menu-menu tu memang betul-betul menyihatkan. Tak nak tengok hasil kenalah ikut aturannya, jangan ambil gula dan kena konsisten

Diet telur

Menu cadangan untuk 2 minggu: turun 10 kg

No sugar

Isnin

Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit)
Tengah hari: 2 potong sweet potato dan 2 biji epal
Malam: 1 pinggan salad dan ayam panggang

Selasa

Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit)
Tengah hari: sayuran hijau dan salad ayam
Malam: sepinggan salad, sebiji oren dan 2 biji telur rebus


Rabu

Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit)
Tengah hari: 2 keping keju rendah lemak, 1 tomato dan 1 sweet potato
Malam: Salad dan ayam panggang

Khamis

Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit)
Tengah hari: Semangkuk buah-buahan potong (pisang, tembikai, kiwi, oren)
Malam: Salad dan ayam stim


Jumaat

Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit)
Tengah hari: Sayur rebus dan 2 biji telur rebus
Malam: Salad dan ikan panggang

Sabtu

Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit)
Tengah hari: Buah-buahan
Malam: Sayur dan ayam stim

Ahad

Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit)
Tengah hari: Salad tomato, sayur stim dan ayam panggang
Malam: Sayur stim


Dh habis open house kan? Diet telur Day 1. Menu cadangan untuk 2 minggu: turun 10 kg No sugar Isnin Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit) Tengahari: 2 potong sweet potato dan 2 biji epal Malam: 1 pinggan salad dan ayam panggang Selasa Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit) Tengahari: sayuran hijau dan salad ayam Malam: sepinggan salad, sebiji oren dan 2 biji telur rebus Rabu Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit) Tengahari: 2 keping keju rendah lemak, 1 tomato dan 1 sweet potato Malam: Salad dan ayam panggang Khamis Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit) Tengahari: Semangkuk buah-buahan potong (pisang, tembikai, kiwi, oren) Malam: Salad dan ayam stim Jumaat Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit) Tengahari: Sayur rebus dan 2 biji telur rebus Malam: Salad dan ikan panggang Sabtu Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit) Tengahari: Buah-buahan Malam: Sayur dan ayam stim Ahad Sarapan: 2 biji telur rebus dan 1 biji buah sitrus (oren / grapefruit) Tengahari: Salad tomato, sayur stim dan ayam panggang Malam: Sayur stim

Video :

Menu yang dimuat naik oleh Zulin ini mendapat pelbagai reaksi netizen.

Diet telur Day 2

Macam diet atkins je

Jangan makan kuning telur tu

Nasi mana nasi?

Hati kena kental tau

Sumber: https://www.instagram.com/zulinaziz/?hl=en

About videoviral

Read All Posts By videoviral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *